Eind april verschijnt er de opvallende debuut EP A van Sediments. Achter Sediments schuilt Bart ter Horst uit Deventer die als multi-instrumentalist een veelvoud van stijlen laat samenkomen op zijn debuut EP. Als multi-instrumentalist richt Bert zich op de uitdaging om op eenvoudige wijze rijke en gelaagde composities te creëren. Van elektronische beats en synthesizers tot het tokkelen van een gitaar, elk instrument is zorgvuldig in zijn muziek verwerkt, waardoor diepte en in zijn ogen smaak worden toegevoegd.
Avontuurlijk
Het resultaat is een niet alledaagse stijl in muziek die even avontuurlijk als pakkend is. Elektronische geluiden komen samen met de elektrische gitaar. Hat kan zelfs zomaar dat Sediments een loop gebruikt op sommige van zijn nummers.
Openingsnummer
Dat kan al het geval zijn bij het openingsnummer Suggestions. Het doet zelfs Joy Division achtig aan. Een zwaar gitaarriff is in dat nummer voortdurend aanwezig. In de song klinkt de vertwijfeling door.
Kritisch
Op Thanks Again But Thanks No Thanks Man laat Sediments een kritische kant horen op in de wereld waarin we leven en hoe we er zelf mee om lijken te gaan. Het gaat misschien wel over de ontevredenheid te gaan. Het klinkt bijna ongeïnteresseerd in wat we als consument krijgen voorgeschoteld. Misschien is het wel iets tegen het consumeren. Hier zit iets in wat je stilletjes doet denken aan The Prodigy maar dan wel in de light variant.
Metafoor
Keep Pushing is muzikaal gezien weer even om de vaart te minderen. Sterker nog het lijkt wel een metafoor te zijn die Sediments gebruikt als het gaat om de inhoud van de song met haast de filosofische vraag wat we winnen als we maar zaken door blijven drukken of in de snelheid waarin we leven. Altijd maar duwen, levert niet vaak iets op wat we er zelf van verwachten.
Aanschouwend
Lessons Learned is aanschouwend. Het is de cirkel rond maken van alles en waar alle inzichten bij elkaar komen. Reflectie en dat klinkt door in het nummer zelf.